تبلیغات
یاس و نرگس
photo #1
photo #2
photo #3
photo #4
photo #5
photo #6
photo #7
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
لهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ
یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ
خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شدو زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیرى شد و تویى یاور و شکوه بسوى تو است و اعتماد و تکیه ما چه در سختى و چه در آسانى بر تو است خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد
آن زمامدارانى که پیرویشان را بر ما واجب کردى و بدین سبب مقام و منزلتشان را به ما شناساندى به حق ایشان به ما گشایشى ده فورى و نزدیک مانند چشم بر هم زدن یا نزدیکتر اى محمد اى على اى على اى محمد
مرا کفایت کنید الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت همین ساعت هم اکنون زود زود زود اى خدا اى مهربانترین مهربانان به حق محمد و آل پاکیزه اش
در قرآن کریم حضرت مریم (ع) را سرور زنان عالم معرفی کرده است و شیعیان حضرت فاطمه علیها‌السلام را سرور می دانند! چرا؟


ایکس – شبهه: نه قرآن کریم این فضیلت را منحصر به حضرت مریم (ع) نموده است و نه شیعیان این برتری را در حضرت فاطمه‌الزهراء علیهاالسلام منحصر می‌دانند. بلکه چهار زن، برترین زنان عالم هستند که عبارتند  از: حضرات مریم، خدیجه کبری، فاطمه زهراء و آسیه که همسر فرعون بود.

اما «فضیلت» نیز شدت و ضعف مرتبه دارد، چنان چه در قرآن کریم فرموده است حتی برخی از انبیای الهی نسبت به برخی دیگر افضلیت دارند. نقطه‌ی اوج فضیلت نیز مقام عصمت است که آن نیز شدت و ضعف مرتبه دارد. لذا شاهدیم که در مقام «فضیلت» حضرات خدیجه و آسیه (ع) نیز برتر شمرده شده‌اند و حال آن که معصوم نیستند و در میان معصومین نیز همه یک‌سان نیستند و مقام عصمت پیامبر اکرم یا امیرالمؤمنین و ائمه اطهار تا حضرت مهدی صلوات الله علیهم اجمعین را نمی‌توان با مقام عصمت انبیای گذشته برابر دانست.

همان قرآن کریمی که به فضیلت حضرت مریم (ع) تصریح نموده است، در آیه‌ی تطهیر به عصمت «فاطمه زهراء علیها السلام» نیز تصریح نموده است و لقب «سیدة النساء العالمین» را نیز شیعیان نداده‌اند، بلکه ختم نبوت، حضرت رسول اعظم صلوات الله علیه و آله داده است.

حدیث:

«أما إبنتی فاطمة سیدة نساء العالمین من الأولین و الأخرین و هی بضعة منی.[ امالی صدوق، ص 112]»

ترجمه: اما دخترم فاطمه، سیده (بزرگ) زنان دو عالم است، از اولین تا آخرین و او پاره‌ی تن من است.

منبع:http://www.x-shobhe.com/




  09:17 ب.ظ  جمعه 12 مهر 1392  یاس